Strateji Belgesi

Misyon
Çiftçilerimiz ve kullanıcılarımız için organik, ekolojik gübre ve mücadele materyalleri üretmek.

Vizyon
Sektörün gündeminde söz sahibi olan, bilgi konusunda gündemi belirleyen ve ilk 10 takımında yer alan bir kuruluş olmak.

Temel Değerler
  1. Kaliteli Üretim
  2. Tutarlı Üretim
  3. Temiz Üretim
  4. Devamlı Üretim
  5. Dürüst Pazarlama

Sahip olunan içerik ve mevcut durum aşağıda özetlenmiştir.

Mevcut Durum
Solucan
Şu anda 05.02.2018 tarihinde 100 000 ile başlanan yolculuk için hali hazırda bir kurulu mekan yoktur. Ancak otel hizmeti ile solucanların maması dahil aylık 300 ₺ 'ye yer kiralanabilmektedir.

Gübre
(Katı Solucan Gübresi) [BioSeFa]
3 aylık dönemler halinde hasat edileceği düşünüldüğünde ilk 3 aylık periyotta 2.000 kg satışa hazır solucan gübresi elde edilebileceği düşünülmektedir. İkinci 3 aylık periyotta 3.000 kg'a çıkılacağı ve sonraki 3 aylık periyotta 5.000 kg satışa hazır katı solucan gübresi elde edileceği düşünülmektedir.  Bir yıl içinde 10.000 kg satışa hazır gübre edileceği düşünülmektedir.

(Bol Azotlu Sıvı Solucan Gübresi) [Bora 25]
30 gün içinde hazırlanan ve içinde gizli 25 adet karışım olan sıvı gübre şu anda 35 günlük periyotlarda maksimum 150 litre üretilebiliyor. Litresi 25 ₺ den satılan gübre 5 litresi 100 ₺'den satışa sunulmuştur. Raf ömrü yaklaşık 6 ay kadar olmaktadır. Raf ömrü tükenen gübreler yenisiyle değiştirilmesi düşünülmektedir.

(Bol Bakterili Solucan Çayı-Vermitea) [Birce 3]
3 gün içinde 40 litre olarak hazırlanabilmektedir. İçinde bakteri kaynağı olarak solucan gübresi, orman toprağı, orkide toprağı ve torf kullanılmaktadır. Litresi 20 ₺ ye 5 litresi 75 ₺ 'ye satılmaktadır. Raf ömrü sadece 7 gündür.

(Antifungal ve Biopestisit-Vermiwash) [Karsu 15]
Özel bir düzenek ile elde edilen materyal günde sadece 5 litre elde edilmektedir. Düzenekte yer solucanları kullanılmaktadır. Litresi 40 ₺ ye 5 litresi 150 ₺'ye satılmaktadır.  Raf ömrü 1 sene olarak kabul edilmektedir. Raf ömrü tükenen materyaller yenisiyle değiştirilmesi düşünülmektedir.

(Vermiextract) [Sancak 6]
Düzenek daha kurulmuş değildir. Ancak hidrodinamik kavitasyon sistemi kullanılarak düzenek kurulabilecektir. Önümüzdeki 6 ay içinde düzeneğin kurulması planlanmaktadır.

Stratejik Amaçlar ve Hedefler Seti
Durum analizinde yapılan değerlendirmeler vizyon ile birlikte değerlendirildiğinde sektörün gündeminde söz sahibi olabilmek ve ilk 10 takımına girebilmek için aşağıdaki hedefler ve stratejiler ortaya konulmuştur.

Stratejik Amaç 1. : Sektörde Tanınırlığı Arttırmak.

  • Stratejik Hedef 1.1 : Sektörde akılda kalıcı olmak. 
    • Strateji 1.1.1. Sektörde akılda kalıcı bir isim bulunacaktır. 
    • Strateji 1.1.2. Profesyonel bir web sayfası yapılacaktır. 
    • Strateji 1.1.3. Profesyonel bir logo tasarımı yapılacaktır.
    • Strateji 1.1.4. Gruplara üye olunacaktır. Paylaşım yapılacaktır. 
    • Strateji 1.1.5. Web sayfasında ücretsiz bilgi paylaşımı yapılacaktır. 
Performans Göstergesi 1.1. Ankara'da üretim yapan herhangi bir solucan üreticisine rastgele yapılan ziyaretlerde bilgi sorulacak. Sorulan her on kişiden beşinin yada daha fazla kişinin BioSeFa'yı tanıması. 

  • Stratejik Hedef 1.2 : Kullanıcılara Kendini Tanıtmak
    • Strateji 1.2.1 Ücretsiz 500 cc yada 1 litre olacak şekilde materyaller hazırlanacak. 
    • Strateji 1.2.2. Raf ömrü uzun olan materyaller kargo ile üreticilere gönderilecek.
    • Strateji 1.2.3. Yakındaki kullanıcılara BioSeFa gübresi tanıtım amaçlı baskılı materyalle beraber dağıtım yapılacak. 
    • Strateji 1.2.4. Kullanıcılara temiz düzenli bilgi notu sağlanacaktır. Kullanım oranları vs anlatılacaktır. (yurt dışı siteleri taklit edilebilir) 
Performans Göstergesi 1.2. Yakınlardaki (10 km çap) herhangi on adet hobby bahçesine BioSeFa sorulacak. Alınan cevaplardan beş ve daha fazla bahçe üretilen materyalleri tanıması.

  • Stratejik Hedef 1.3. : Büyük Kullanıcılara Kendini Tanıtmak.
    • Strateji 1.3.1. Ankara'da ürettiğimiz materyalleri kullanacak 10 büyük kullanıcı bulunacak. 6 ay içerisinde deneme numuneleriyle beraber ziyaret edilecek. 
    • Strateji 1.3.2 Ankara'da ürettiğimiz materyalleri kullanacak 10 büyük site bulunacak. 6 ay içerisinde deneme numuneleriyle beraber ziyaret edilecek. 
    • Strateji 1.3.3. Ankara'da ürettiğimiz materyalleri kullanacak 10 büyük peyzaj firması bulunacak. 6 ay içerisinde deneme numuneleriyle beraber ziyaret edilecek.
Performans Göstergesi 1.3. Yapılan ziyaretlerden herhangi birinden olumlu dönüş yapılması.


Stratejik Amaç 2. : Üretim Kapasitesini Arttırmak.
  • Stratejik Hedef 2.1 Solucan Sayısını Arttırmak
    • Strateji 2.1.1 Şu anda 100.000 olan solucan sayısı 2019 ocak ayında 400.000 olması planlanmaktadır. Ancak sektörde 200 milyon civarında solucan sahipleriyle rekabet etmek imkansız gözükmektedir. Büyük ortaklar aranmalıdır. 
    • Strateji 2.1.2 Özel solucan üretim havuzları oluşturulup solucan sayısı arttırılabilir.
Performans Göstergesi 2.1. Solucan sayısı ilk sene sonunda x>1.000.000 olması

  • Stratejik Hedef 2.2 BioSeFa üretimini arttırmak.
    • Strateji 2.2.1 Granül gübre üretimi kaliteden taviz vermeden ancak solucan sayısı arttırılmasıyla mümkündür. Bu sebepten Stratejik Hedef 2.1 ile ortak hareket edilmelidir. 
    • Strateji 2.2.2. Gübre üretimi arttırmak için çeşitli mama denemeleri ve araştırmaları yapılmalıdır. Bulunan araştırmalar sonucunda uygun mama karışımı elde edilmelidir. 
Performans Göstergesi 2.2. BioSeFa granül gübre üretimi ilk sene sonunda ilk üç aylık periyotta  x>15.000 kg olması

  • Stratejik Hedef 2.3 [Bora 25] üretimini arttırmak. 
    • Strateji 2.3.1 Şu anda 35 günlük periyotlarla üretilen gübre azot yoğunluğu bakımında zengindir. Sadece ilk bahar ve son bahar aylarında kullanılması tavsiye edilmektedir.  Haftada bir defa 100 litre üretmek için çalışma yapılmalıdır. 
    • Strateji 2.3.2 Buğdayda yeşil yaprak ilaçlaması ile beraber kullanılacak şekilde üretim hazırlanmalıdır.
Performans Göstergesi. 2.3Üretimi 2019 yılına kadar arttırarak 2019 şubat ayında elde hazırda x>1.000 litre paketlenmiş  [Bora 25] elde etmek.

  • Stratejik Hedef 2.4 [Birce 3üretimini arttırmak. 
    • Strateji 2.4.1 Şu anda 3 günlük periyotlarla üretilen solucan çayı kısa sürede kullanıma sunulmalıdır. Üretim maliyeti oldukça düşüktür. Hediye amaçlı kullanılabilir. 
    • Strateji 2.4.2 Hobby bahçelerine hediye amaçlı solucan çayı götürülebilir.
Performans Göstergesi. 2.4Üretimi 2019 yılına istenildiği anda haftada en az hediye edilebilir 500cc kapasiteli 200 litre paketlenmiş  [Birce 3] elde edilebilen düzeyde olmak.

  • Stratejik Hedef 2.5 [Karsu 15üretimini arttırmak. 
    • Strateji 2.5.1 Şu anda günde sadece 5 litre uzun raf ömürlü bio pestisit ve antifungal üretimi yapılabilmektedir. Sistemde sadece doğal solucanlar kullanılmaktadır. Sistem sayısını arttırılarak üretim kapasitesi arttırılması. 
    • Strateji 2.5.2 Satış için yoğun talep geleceği düşünülen bu ürünü bir çok hastalıklı bölgede deneme çalışmaları yapılması ve talebin arttırılması
Performans Göstergesi. 2.5Üretimin 2019 yılına kadar günde 100 litre  [Karsu 15üretebilecek seviyeye taşınması ve satışların bu oranda artması.

  • Stratejik Hedef 2.6 [Sancak 6] üretimine başlamak.  
    • Strateji 2.6.1 Bu vermiextract'ı üretebilmek için ham madde kolay bulunmamaktadır. Bakteri çoğaltıcı melas'ı satan yerlerin bulunması ve işaretlenmesi.
    • Strateji 2.6.2. Üreteme başlamak için hidrodinamik kavitasyon sistemi ve gerekli ise ultrasonik sistem kurulması gerekmektedir. Sistemin kurulması
    • Ayrıca yeni büyük mavi (yada siyah) bir sıvı gübre deposu satın alınması
Performans Göstergesi. 2.6 Şeker pancarı hasat zamanı (yaklaşık eylül ayı) [Sancak 6sisteminin kurulması ve ham maddenin tedarikin sağlanarak üretime hazır hale gelinmesi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar